Păgubiți cu peste 35.000 lei prin metoda „Accidentul”

telefon mobilAdjunctul şefului Inspectoratului de Poliţie al Judeţului (IPJ) Mureş, comisar şef Alexandru Câmpean, a anunţat vineri, într-o conferinţă de presă, că, în ultimele două luni, nouă persoane din Târgu Mureş au fost înşelate cu peste 35.000 de lei prin metoda ‘Accidentul’, în acest interval de timp înregistrându-se, de asemenea, alte trei tentative de acest gen. Totodată, el a precizat că deja este conturat un cerc de suspecţi. ‘În ultima perioadă, mai exact în ultimele 2 luni, ne-am confruntat cu o serie de fapte de înşelăciune prin metoda pe care noi am numit-o Accidentul. Prejudiciile sunt însemnate (…) La un moment dat, la una din fapte s-a virat suma de 30.000 de lei. Din fericire, a rămas în fază de tentativă pentru că, în timp util, s-a reuşit blocarea tranzacţiei, adică eliberarea sumei, iniţial fiind virată în contul indicat de autorul faptei (…)E vorba de infracţiunea de înşelăciune, avem un cerc de suspecţi, încercăm să identificăm toate persoanele şi să efectuăm demersurile pentru a fi trase la răspundere şi bineînţeles să recuperăm şi prejudiciile care s-au cauzat deja. Este vorba de 9 infracţiuni consumate şi 3 tentative. Victimele domiciliază în Târgu Mureş şi sunt apelate pe telefonul fix de la domiciliu sau reşedinţă. Peste 35.000 de lei este prejudiciul la infracţiunile consumate’, a declarat Câmpean.

Adjunctul şefului IPJ Mureş a spus că, întrucât faptele se repetă, iar oamenii sunt în continuare înşelaţi, cere sprijinul presei pentru informarea cetăţenilor să nu dea crezare celor care îi anunţă că rudele lor ar fi suferit accidente şi că ar fi nevoie să vireze anumite sume de bani în diverse conturi. ‘În principiu, făptuitorii apelează de la un post telefonic mobil telefoane fixe din judeţul Mureş şi chestionează persoanele de la capătul firului, pe care le informează că o persoană din familie a fost implicată într-un accident rutier, că se află în stare gravă, internată în spital, şi că, pentru sprijinirea presupusei victimei, solicită să li se vireze într-un anumit cont pe care-l indică, o sumă importantă de bani. Pentru a se asigura că persoana înşelată nu ia legătura cu membrul familiei, autorul solicită şi numărul de telefon mobil, contactează imediat persoana pe numărul de telefon mobil şi păstrează legătura permanent până în momentul în care victima ajunge la unitatea bancară şi virează bani în contul indicat. De regulă, pentru tranzacţii se folosesc cei doi operatori, Money Gram şi Western Union, cu metode care permit ridicarea banilor de oriunde de pe întreg teritoriul României’, a susţinut Alexandru Câmpean.

Viorel Rădulescu, adjunct al şefului IPJ Mureş, a precizat la rândul său, că făptuitorii mizează pe impactul emoţional asupra potenţialelor victime. ‘Sunt date că, la unele dintre apeluri, în fundal, se auzeau plânsete, se simula o stare cum că cineva ar fi rănit şi este lesne de înţeles că victimele, sub imperiul emoţiei, dau curs solicitărilor’, a afirmat Rădulescu.

Una dintre victime a declarat, sub protecţia anonimatului, că a fost sunată de un bărbat, care i-a relatat că fiul ei a accidentat grav un copil, care trebuie urgent operat şi este nevoie de 30.000 lei. ‘Mi-a spus: sunteţi familia cutare? Să ştiţi că băiatul dumneavoastră a făcut un accident, a lovit un copil şi într-o oră trebuie să trimiteţi 300.000.000 de lei (vechi, n.r.) că dacă nu, îl închidem pe băiat. Să nu închideţi telefonul, să-l lăsaţi deschis în continuu. Şi eu, fiind speriată, mi-a cerut numărul de celular, i l-am dat. A spus ‘Doamnă, să nu închideţi telefonul!’ Tot din 15 în 15 minute mă suna şi mă întreba de ce am închis telefonul. Dar eu nu l-am închis. ‘Doamnă, vă rog să nu-l mai închideţi. Să nu spuneţi nimănui ce s-a întâmplat, nici măcar familiei dumneavoastră’. M-am dus să fac rost de bani, să-i bag la bancă, mi-a spus că dacă nu, fiul, nora o să fie arestată…. Am plâns, mi s-a făcut rău, am căzut jos, lângă pat. Ce să fac? Unde să mă duc? Pe cine să apelez aşa de repede? Nu mi-am dat seama că sunt înşelată’, a arătat femeia.

Aceasta a spus că bărbatul de la capătul firului i-a spus că i-l dă la telefon pe fiule ei, că a auzit cum fiul ei plângea, la fel şi nora ei. După circa trei ore, timp în care femeia a împrumutat bani şi i-a trimis prin mandat on-line, şi-a găsit fiul acasă, iar acesta, auzind ce s-a întâmplat, a apelat la Poliţie şi a reuşit să blocheze tranzacţia. Poliţiştii i-au sfătuit pe cetăţeni să nu dea crezare unor astfel de zvonuri şi să sune urgent la 112.

AGERPRES

print

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.