Argumente pentru prelungirea pistei aeroportului

Grupul Save Transylvania Airport a distribuit materiale la toți consilierii județeni prezenți la ședință Consiliului Județean Mureș referitoare la situația aeroportului Transilvania din Târgu Mureș. Grupul de inițiativă civică a reiterat ideea că PRELUNGIREA PISTEI AEROPORTULUI TRANSILVANIA este singura soluție de a rămâne în competiție cu aeroportul din Cluj Napoca. Iată argumentele prezentate care stau la baza prelungirii pistei de la 2000 metri până la 2500 metri. Măsura exactă a prelungirii trebuie determinată prin analiză cost-beneficiu. Fără prelungire, chiar dacă și-ar recondiționa pista actuală, aeroportul din Târgu Mureș ar rămâne și mai mult în urma celui din Cluj Napoca, se spune în enunțul formulat.

1.)Acum Aeroportul ”Transilvania” nu poate primi aeronavele WizzAir, BlueAir, RyanAir, Tarom, etc
2.)Pasagerii din zona județului Mureș, care până acum foloseau Aeroportul ”Transilvania” folosesc Aeroportul “Avram Iancu” din Cluj Napoca
3.)Concurentul direct al Aeroportului ”Transilvania” este aeroportul din Cluj Napoca
4.)Aeroportul ”Transilvania” are o pistă de 2000m, cea mai scurtă din toate aeroporturile importante din țară și din zonă (teoretic poate primi doar avioanele de până la aproximativ 90.000kg, adică A320, B737, etc.) – vezi graficele alăturate
5.)Aeroportul din Cluj Napoca are o pistă de 2100m și ar trebui să fie prelungită, dar pentru aste e nevoie de mutarea râului Someșul Mic, deci este vorba de o investiție foarte mare (aproximativ 24 milioane EUR + construirea pistei) – vezi pozele alăturate
6.)La Aeroportul ”Transilvania” toate condițiile sunt foarte bune pentru prelungirea pistei, terenul este favorabil și se află în proprietatea Consiliului Județean Mureș, deci nu este nevoie de o investiție mare
7.)Pentru a depăși calitatea și capacitatea pistei aeroportului ”Avram Iancu” din Cluj Napoca, pentru a putea primi și aeronave mai mari, este nevoie de prelungirea pistei noastre cu 500m sau 800m sau 1500m.
8.)Acum pista are lungimea de 2000m și lățimea de 45m, ceea ce este de ajuns (la limită) pentru avioanele A320, B737, dar pentru avioanele A310, A330, A340, B747, B757, B767, B777 etc, în funcție de model, este nevoie de o pistă mai lungă.
9.)Dacă am avea o pistă mai lungă, am putea primi și avioanele mai mari la Târgu Mureș, deci am putea avea mai mulți operatori aerieni, dar s-ar mări și gradul de siguranță al pistei. La Cluj Napoca primirea aeronavelor mai mari deocamdată nu este posibilă. Prin realizarea prelungirii pistei de pe acum, împreună cu recondiționarea pistei actuale, nu se pierde timp, ci se CÂȘTIGĂ timp și bani, deoarece astfel nu este nevoie de încă o investiție, nu este nevoie de o nouă oprire a activității, nu se pierd clienți și operatori aerieni, nu este nevoie de încă un șantier, și cel mai important, Aeroportul ”Transilvania” poate să dețină avantaje față de concurenți, din momentul repornirii lui.
10)Legat de costuri:
La Brașov construirea pistei noi de 3000m * 45m a costat 30 milioane EUR, adică 1 milion EUR / 100m
La Cluj Napoca construirea pistei noi de 2100m * 60m a costat 40 milioane EUR.
La Baia Mare recondiționarea pistei și prelungirea de la 1800m la 2150m * 45m a costat 77 milioane lei.
Construirea prelungirii pistei Aeroportului ”Transilvania” cu 500m, prin care se vor putea primi și aeronavele A310, B747, B757, B767, etc și prin care crește considerabil gradul de siguranță al aeroportului:
Aproximativ 5 milioane EUR + dotări tehnice = total 5,5 milioane EUR, adică 25 milioane lei
Așadar, investiția deja aprobată, de 77 milioane de lei ar trebui mărită cu 30% până la 100 milioane lei, concluzionează Grupul de inițiativă civică mureșean.

print

Share
7 comments on “Argumente pentru prelungirea pistei aeroportului
  1. ATITUDINEMURES spune:

    Buna ziua,

    Concurenta Aeroportului TG.Mures:
    1. Conducerea Aeroprtului Tg.Mures ( fosta si actuala) , consiliul de admnistratie a bugetat salarile si cheltuielile pe anul 2017 CU MULT MAI MARII DECAT IN ANUL 2016 , in conditiile in care nu exista NICI UN VENIT CEL PUTIN PANA IN LUNA Noi.2017
    2. Aeroportul din Tg.Mures ar fii profitabil ptr. min 500.000 pasageri/an ( exista un studiu din 2012)
    3. Concurenta aeroportului sunt cele din Brasov , Cluj , Sibiu
    4. Compania WIZAR nu se va intoarce la TG.Mures dupa ce pista este gata deoarece NU ARE AVANTAJELE FINANCIARE PE CARE LE OBTINE LA AEROPORTUL DIN CLUJ NAPOCA
    5. Aeroportul din Suceava a accesat bani europeni ptr. a face un CARGO de marfa!!!!!!!
    6. In atentia Grupului de Initiativa PROBLEMA PISTEI ESTE DOAR UNA DINTRE PROBLEMELE AEROPORTULUI daca vre-ti cu adevarat sa salvati acest obiectiv atunci CORECTITUDINEA AR TREBUI SA VA CARACTERIZEZE ( as se vedea profitabilitatea aeroportului pe anii 2012,2013,2014,2015,2016 PIERDERE IN FIECARE AN, salariile din aeroportul Targu Mures sunt mai mari decat cele dinSibiu,Cluj Napoca ,Timisoara.
    7.DACA SE FACE INVESTITIA IN PISTA SI WIZARUL NU SE INTOARCE LA TARGU MURES !!!!!

    ATENTIE SUNT UN CETATEAN AL ORASULUI TG. MURES ,DECI AL JUD. MURES

  2. Anonim spune:

    Grupul Save Transylvania Airport ar trebui sa se apuce de beletristica, toate cele 10 puncte sunt literatura SF. Argumentele prezentate sunt povesti si nu au nici o logica economica si de management aeroportuar. Astfel de elucubratii nici nu merita sa fie demontate

  3. goga spune:

    “Bravo” grupului de initiativa de mers cu pluta in cosmos,care si-a mai demonstrat inca o data daca mai era nevoie ca au idei putine si fixe ca nuca in perete,dar daca sunt trasate de sefu pentru ei sunt cele mai bune!Pai ba baieti sefu a zis ca tampiti aia de la conducerea aeroportului care au realizat proiectul de modernizarea pistei la 3600m si culmea au gasit si39,8 milioane euro moca de la UE in 2011 s-o construiasca NU aveau voie ca strategia ministerului transporturilor din 2016 zice ca aeroportul este regional si noroc cu Peti Andras ca in 2013 a renuntat la proiect si-a anulat licitatia.Cum vine acum s-o intors s-au este nevoie de alt credit din care sa-si traga comisionul ca alta motivatie nu vad.Asa ca luati-va voi galetica si lopatica si sapati mai incolo pentru pista aeroportului ca pista de sport cu motor nu-I gata nici acum la 6 ani dupa ce a platit-o Lokodi in avans.

  4. Salvati Aeroportul Transilvania spune:

    Anonim, felicitări pentru argumentarea profesionistă 🙂 . Atitudinemureș, aveți alte soluții de revigorare a situației? Puneți-le la dispoziția opiniei publice.

  5. Anonim spune:

    Cineva incearca din nou sa arunce in slariile angajatilor de aceea doresc sa iintervin si sa intreb Cine are salarii mari ???? angajatii ?? sunteti siguri??? sau memnbrii Consiliului de Administratie care este CU TOTUL ALTCEVA..Intreb umil si eu ca tot omul fata putere, de ce Consiliul de Administratie fostul si actualul care sunt platiti intre 800 euro si 3000 de euro nu sunt intrebati de ce Aeroportul de pe locul 4 a ajuns ULTIMUL fara trafic dar mai ales fara perspectiva.Adica este perspectiva privatizarii.Adica exista perspectiva externalizarii serviciilor si doar acum este monentul NU-I ASA? Acum trebuie doar sa mai investim in Aeroport si apoi sa facem o propunere : Aeroportul nu mai poate functiona pentru ca nu-i asa sunt extrem de multe probleme pe care NIMENI nu le poate gestiona.Asa ca haideti sa infintam rapid o noua societate care va rezolva totul.De ce nu luati masuri impotriva celor care au adus Aeroportul AICI???????????? nu mai acuzati salariile angajatilor pentru ca salariile acestora au ramas blocate din anul 2010,cu unele mici EXCEPTII bineinteles.In general castiga 1200lei pana la 1500 lei si unii mai norocosi putin mai mult.Dar acestia fac zilnic o naveta de 15 km x 2 . Au trecut prin toata tarasenia trasnformarilor si au suportat toate umilintele posibile de LA CEI CARE AU TRECUT PE LA CONDUCERE in perioada aceasta. Stiu ca se doreste privatizarea asa ca NU VA LASATI INSELATI.

  6. Aeroport Transilvania spune:

    SA INTELEG BINE COMENTARIULMEU NUVA PLACE PENTRU CA REFUZATI SA-L POSTATI .NU AM BANII NECESARI DECI CINE COMANDA PLATESTE Ce tarziu am inteles

  7. atitudinemures spune:

    Buna seara,
    Draga anonimule:
    Pentru a salva ceva trebuie cunoscuta situația actuala:
    1. Dl .Peti Andras a aprobat împreuna cuconsiliul de administrație prelungirea contractului de munca ,UNDE SE PREVEDE CA SE VOR ACORDA 24 de salarii compensatorii dacă se Închide Aeroportul. DE CE OARE SINDICATUL NU PROTESTEAZĂ LA SITUAȚIA DIN AEROPORT ! SA- SI APERE SI SA DIVULGE TOATE ILEGALITAILE! CHIAR SAU DAT SI PRIMA DE CRĂCIUN ??????
    2. DACĂ TE UIȚI PE SITE AEROPORTULUI POȚI VEDEA SALARIILE CONDUCERII ANONIMULE !!!!!
    3. NU SE POATE CA INTR- O FIRMA SAU IN ORICE COMPANIE UNDE NU EXISTA VENITURI SA NU SE REALIZEZE UN PLAN DOAR SA SE SOLICITE DOAR BANII DE SALARII ?Dl. Peti Andras a decalarat ca nu face nimic deoarece nu vrea sa se punarau cu salariatiii!!
    4.Nu se poate lua un credit de fara a avea certudinea ca acele investiții vor fii recuperate.
    5.NOUTATEA ZILEI ESTE UN AERODROM IN M.CIUC pentru ca se fac proiecte si studii de fezabilitate ,cu finanțare din Ungaria.
    6. Pentru presa locală UNDE ESTE CORECTITUDINEA ! COLOANA VERTEBRALĂ SI INVESTIGAȚII SERIOASE DESPRE ACEST SUBIECT.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.