Cozi la învățătoare

cozi la invatatoareOficialii Inspectoratului Şcolar Judeţean Harghita au dat asigurări că locurile în clasa pregătitoare sunt suficiente în judeţ, dar, cu toate acestea, la unele şcoli deja s-au format cozi pentru că părinţii doresc să-şi înscrie copiii doar la anumite învăţătoare.

Locuri suficiente vs. moda

Inspectorul responsabil cu resursele umane de la IŞJ Harghita, Ferenc Waczel, a declarat că există 3.200 de locuri în clasa pregătitoare, numărul de clase prognozate fiind de 180, în care sunt incluse şi clasele simultane. După înscrieri, este posibil că numărul de clase va mai creşte, întrucât prognoza s-a făcut pentru cei 2.800 de copii care împlinesc 6 ani până la 31 august 2014, dar există părinţi care îşi vor înscrie copiii în clasa pregătitoare chiar dacă împlinesc 6 ani după această dată.
Ferenc Waczel a dat asigurări că vor fi locuri pentru toată lumea şi se vor mai face suplimentări, dacă este cazul, dar recunoaşte că există ,,o modă” în rândul părinţilor, care doresc să-şi înscrie copiii doar la o anumită învăţătoare.
,,Noi cu moda nu putem face nimic. Dacă o şcoală primeşte 100 de locuri nu putem face nimic că 70 de părinţi vor să-şi de copiii la o anumită învăţătoare. Din punctul meu de vedere, toate cadrele sunt calificate, dar toţi părinţii au preferinţe. Dacă sunt 50 de solicitări la o învăţătoare, vor fi 25 sau 30 de câştigători şi restul vor fi perdanţi şi atunci vor veni şi vor întreba pe ce bază s-a făcut alegerea”, a afirmat Ferenc Waczel.
Chiar dacă înscrierea oficială începe luni, la unele şcoli din Miercurea Ciuc părinţii au stat la coadă în speranţa că vor putea să-şi înscrie copii pe o listă de aşteptare, lucru care nu este posibil.
Şi în acest an intenţia de înscriere se poate face şi electronic, dar acest lucru nu înseamnă o înscriere automată, ci părinţii trebuie să meargă la şcoală pentru ca datele să fie verifice.
În această perioadă, are loc şi o evaluare psihosomatică pentru copiii care împlinesc 6 ani după 1 septembrie, care va fi făcută de psihologii şi consilierii şcolari şi care va stabili dacă cei mici sunt apţi pentru şcoală sau dacă trebuie să mai rămână un an la grădiniţă.
Inspectorul responsabil cu învăţământul preşcolar, Lucica Erdei este de părere că evaluarea privind dezvoltarea şi maturitatea şcolară trebuie să se facă atent şi de o echipă de specialişti, ,,pe bază de probe realiste”, şi nu aşa cum se realizează acum.
,,Nu poţi în 5-10 minute să-ţi dai seama că acel copil este matur pentru a face faţă cerinţelor şcolii. Sunt copii cu ritm de dezvoltare diferit. Un copil poate să fie la cinci ani şi şase luni matur pentru şcoală, sau unul de şase ani şi ceva să nu fie matur pentru şcoală, dar această maturitate şcolară se evaluează prin probe (…) de o comisie, nu de un psiholog. Să fie un medic, un psiholog şi educatoarea de la grupe. Nu este cea mai fericită metoda de acum”, a declarat Lucica Erdei.
Ea a opinat că sunt părinţi care vor să-şi dea copiii la şcoală de la 5 ani întrucât doresc să-i înscrie la o anumită învăţătoare sau sunt influenţaţi de cei din jur, dar ,,în niciun caz părinţii nu ţin cont de maturitatea copilului, dacă este apt sau nu pentru şcoală”.

print

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.