Este nevoie de „reactualizarea strategiei turistice”

Este nevoie de „reactualizarea strategiei turistice”

Preşedintele Consiliului Judeţean Harghita, Borboly Csaba, consideră că este nevoie de o reactualizare a strategiei pe turism a judeţului şi de o mai bună colaborare a actorilor din acest domeniu, pe care îl consideră extrem de important pentru dezvoltarea judeţului.

În cadrul unui forum economic, parte a unui proiect european, inclus în cadrul manifestărilor dedicate Zilelor judeţului Harghita, atât Borboly Csaba, cât şi responsabili din domeniu au punctat faptul că este nevoie de o schimbare de mentalitate şi de o colaborare între toţi cei implicaţi în activităţi de turism.

Este nevoie de … direcții de colaborare 

Preşedintele Consiliului Judeţean Harghita i-a invitat pe „actorii turistici” să formuleze obiectivele şi să găsească direcţiile comune de colaborare, subliniind faptul că trebuie să existe conlucrare între cei care acum se află în competiţie.

„Eu cred că, în cazul turismului, avem nevoie de curăţarea de profiluri şi avem nevoie de o curăţare a rolurilor, Consiliul Judeţean nu poate să rezolve totul şi nici nu trebuie. (…) Cred că neapărat trebuie reformulată strategia de turism a judeţului, pentru că aceasta deja a expirat. Ar trebui să reinventăm lucrurile (…) şi ar trebui să vedem cum putem să-i ajutăm pe cei care au bani, care doresc să facă ceva. Trebuie să planificăm viitorul pentru următorii zece ani”, a spus Borboly Csaba.

…și de „inițiative și colaborare”… 

La rândul său, vicepreşedintele CJ Harghita, Bíró Barna Botond, i-a îndemnat pe cei care oferă servicii turistice să aibă iniţiative, să colaboreze între ei, iar în programele proprii să utilizeze cât mai mult valorile locale şi obiceiurile tradiţionale.

…. de schimbare de mentalitate 

Kocsis Erika, consultat în turism rural, le-a spus celor prezenţi că este nevoie de o schimbare de mentalitate şi de o colaborare strânsă între actorii locali, dând exemplul zonei Savonlinna, din Finlanda, unde localnicii trăiesc tot anul din veniturile obţinute din turism, pe care îl practică intens timp de cinci luni pe an, iar reprezentantul Asociaţiei Pro Lacul Sfânta Ana, Dosa Levente, a prezentat activităţile de marketing derulate pentru promovarea destinaţiei turistice „Lacul Sfâna Ana-Tinovul Mohoş”.

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Covasna, Grüman Róbert, a prezentat programul de promovare turistică a judeţului pe care-l reprezintă – „Tărâmul conacelor”, arătând că pentru popularizarea acestuia se apelează la blogeri şi jurnalişti din presa centrală.

AGERPRES

print

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.