Gaură de 9 milioane de lei în bugetul Aeroportului

Astăzi a avut loc ședința Consiliului de Administrație de la Aeroportul Transilvania Tîrgu-Mureș. În urma acesteia, conducerea Aeroportului a emis un comunicat de presă, în care se precizează că anul acesta bugetul aeroportului are o lipsă de peste 9 milioane de lei care trebuie acoperită. Comunicatul de presă precizează:

Miercuri, 15 februarie 2012 s-a convocat în şedinţă extraordinară Consiliul de Administraţie al R.A. Aeroport Transilvania Târgu Mureş pentru a analiza implicaţiile  ce decurg din aplicarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli pe 2012 al Aeroportului aprobat de Consiliul Județean Mures prin hotărârea nr. 20/13.02.2012. Volumul de buget aprobat de Consiliul Județean Mureş în 2012 pentru Aeroport este de 7.4 milioane lei faţă de 8.6 milioane lei în anul 2011 pentru funcționare atât a activităților pe SIEG (Serviciu de Interes Economic General) cât și pentru activitățile comerciale.

Dacă în anul 2011 compensația din fondurile publice a fost de 5 milioane lei, în anul 2012  aceasta a scăzut la 2.1 milioane lei, situaţie în care o dată cu creşterea traficului aerian și a veniturilor proprii a crescut proporțional și nevoia cheltuielilor de funcționare.

Prin Hotărârea Consiliului Județean Mureş 20/13.02.2012  compensația a fost stabilită sub 50% faţă de cea din anul 2011 când exista un volum de cheltuieli mai redus.

Astfel în condițiile în care Conducerea Aeroportului a  fundamentat un buget de 11,365 milioane lei pentru anul 2012, din care nivelul corespunzător al compensaţiei este de 6,685 milioane lei, iar prin Hotărârea Consiliului Judeţean Mureş nr.  20 / 13 02 2012  compensaţia aprobată este de 2,1 milioane lei,  rezultă o diferenţă de acoperit de 9,265 milioane lei din alte surse pentru a atinge nivelul bugetului necesar pentru funcţionare.

Aspect pentru realizarea căruia Consiliul de Administraţie al Aeroportului are în vedere următoarele măsuri:

  • creşterea taxelor şi tarifelor de aeroport
  • externalizarea serviciilor
  • diminuarea numărului de personal
  • volum de trafic aerian mărit
  • alte activităţi conexe  dar toate cu riscurile de rigoare.

Consiliul de Administrație al RA Aeroport Transilvania Târgu Mureș a solicitat detaliarea acestor variante de măsuri împreună cu Comisia economică a Consiliului Județean Mureș pentru o analiză și decizie pertinente odată cu eventuala rectificare a formatului de buget conform legislației și reașezarea listei de investiții/reparații conform cerințelor înaintate de Conducerea Aeroportului.

Comentează cu Facebook
Adaugă la favorite Legătură permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.