„HOŢII SUNT CREATIVI – FII PREVENTIV”!

În baza parteneriatului între Inspectoratul General al Poliţiei Române şi Groupama Asigurări S.A, la nivel naţional se derulează Campania „HOŢII SUNT CREATIVI – FII PREVENTIV”, care vizează informarea cetăţenilor cu privire la măsurile de siguranţă pe care aceştia trebuie să le adopte în vederea prevenirii furturilor din locuinţe.

În judeţul Mureş sunt angrenaţi, pe lângă poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenirea Criminalităţii, poliţiştii din structurile de Ordine Publică – Siguranţă Publică, Proximitate, purtătorul de cuvânt dar şi structurile de Poliţie Locală.

Până în prezent au fost organizate 10 acţiuni, peste 300 mureşeni fiind informaţi în mod direct cu privire la problematica furturilor din locuinţă – cauze/factori favorizanţi/modalităţi de prevenire. Activităţile din cadrul campaniei vor continua până în luna decembrie a acestui an.

RECOMANDĂRI:

 Închide ferestrele şi uşa de fiecare dată când pleci de acasă! (1 din 4 furturi din locuinţă este favorizat de neglijenţa proprietarilor care le lasă o portiţă deschisă hoţilor)!
 Dacă stai la parter sau la etajul 1montează grilaje la toate ferestrele! Escaladarea geamurilor e un mod frecvent de operare, iar forţarea acestora face accesul în locuinţă extrem de uşor)!
 Locurile secrete în care laşi prietenilor apropiaţi cheia apartamentului, precum ghiveciul cu flori sau preşul de la intrare nu sunt aşa de secrete precum crezi. Astfel de metode te fac vulnerabil în faţa furturilor!
 Nu ţine sume semnificative de bani lichizi în casă. Sunt pe primul loc în preferinţele hoţilor urmate de aparatură electronică,
 Indiferent de pretext, nu le oferi persoanelor necunoscute informaţii despre tine sau despre vecinii tăi. Nici despre bunurile deţinute, nici despre programul de lucru.
 Nu permite accesul în locuinţă străinilor care pretind că reprezintă instituţii, dar nu se pot legitima!

Mai multe informaţii în domeniul prevenirii furturilor din locuinţe puteţi obţine vizitând site-ul web prevenire.groupama.ro, special creat în cadrul acestei campanii.

print

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.