Marius Pașcan, deputat PMP Mureș:Solicit primului-ministru trimiterea Corpului de control pentru verificarea neregulilor la lucrările Autostrăzii Transilvania, pe tronsonul Târgu-Mureș – Câmpia Turzii

Într-o interpelare adresată Guvernului României, prim-ministrului Mihai Tudose de către deputatul PMP Mureș, Marius Pașcan, se arată următoarele: ”Am adresat, recent, o interpelare Ministerului Transporturilor, arătând punctual gravele deficiențe și probleme în realizarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, pe secțiunea Târgu-Mureș – Câmpia Turzii. În esență, incompetența crasă și neputință se manifestă pe tronsonul de autostradă menționat. În prezent, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) face vorbire de obținerea unor noi autorizații de mediu și de construcție, câtă vreme situația este aceeași de ani de zile. Concret, nu se lucrează decât pe aproximativ 21 km, adică doar pe 45% din întreaga distanță, din cauza autorităților incapabile să rezolve problemele birocratice la timp Au trecut aproape 27 de luni, de când tronsonul de la Câmpia Turzii și până la Ogra este nelucrat; iar blocajul creat duce la apariția unor decalaje între diversele tronsoane ale autostrăzii, decalaje care vor conduce, practic, la imposibilitatea de a folosi unele loturi presupunând că vor fi vreodată finalizate.
Iată cum stau oficial lucrările, conform răspunsului Ministerului Transporturilor, la tronsoanele autostrăzii: Ogra – lemut: stadiu fizic 31%, termen estimat de finalizare aprilie 2018; Iernut – Cheţani: stadiu fizic 15,32%, termen estimat de finalizare trimestrul II 2019; Cheţani – Câmpia Turzii: stadiu de fizic 4,95%, termen estimat de finalizare trimestrul II 2019. Însă, după cum s-au desfășurat lucrările până acum, aceste termene sunt mai mult utopice.
În acest sens, vă solicit trimiterea Corpului de control pentru a veni și a verifica, în mod concret, de ce aceste lucrări trenează, de ce se reface autorizația de mediu și autorizațiile de construcție iar din această pricină proiectul stagnează și, totodată, vă solicit să mă informați cine este responsabil. Evident, ministerul, într-o indolență de neînțeles, nu indică vreun responsabil, pare că blocajele sunt absolut firești, fiind normal ca aceste lucrări să stagneze de atâta vreme și să fie din nou blocate. Să nu uităm că, din 2004, de când a fost început proiectul acestei autostrăzi, s-au achitat sume însemnate pentru tot felul de studii de fezabilitate și autorizații, în timp concretizarea s-a blocat în circuitul birocratic și, probabil, de sifonare a resurselor alocate. Spre exemplu, prin comparație, la Autostrada Târgu-Mureș – Iași se revine pentru a fi refăcute niște studii de fezabilitate realizate în urmă cu 10 ani și plătite din bani grei de la bugetul de stat.
Sunteți responsabil pentru dinamizarea acestor lucrări, clarificarea situației, eliminarea blocajelor birocratice și indicarea celor care sunt responsabili de situația prezentă.”

Comentează cu Facebook
Adaugă la favorite Legătură permanentă.

Comentariile sunt închise.