Muzeologii propun ca Școala Altfel să dureze o lună

soosDirectorul Muzeului Judeţean Mureş, Zoltan Soos, a declarat miercuri, în cadrul Conferinţei naţionale de pedagogie muzeală ‘Realizări şi perspective în domeniul pedagogiei muzeale în muzeele cu specific de ştiinţe ale naturii din România’, organizată de Secţia de Ştiinţele Naturii, că programul ‘Şcoala Altfel’ ar trebui să dureze o lună, nu doar cinci zile, pentru evitarea supraaglomerării muzeelor. ‘Acest program iniţiat de Ministerul Educaţiei este foarte binevenit, singura noastră problemă este că în cinci zile noi trebuie să facem faţă unui asalt al muzeelor de către mii de copii, atât veniţi din oraş, cât şi din judeţ. În cinci zile, chiar dacă programăm copiii, mai apar două-trei-cinci clase care nu sunt programate şi foarte greu facem faţă. Cumva ar trebui găsită o soluţie ca acest program să nu fie axat pe o singură săptămână, să fie măcar o lună şi să fie împărţit între oraşe, în ziua respectivă vine municipiul Reghin, în cealaltă Sighişoara, într-o modalitate în care să putem satisface cerinţele’, a arătat Soos.

Directorul muzeului a spus că în cele 5 zile când vin mii de copii şi elevi, muzeelor le e greu să facă faţă şi că solicitările nu pot fi onorate nici dacă se lucrează 24 de ore pe zi.

Secţia de Ştiinţele Naturii din cadrul Muzeului Judeţean Mureş organizează, în perioada 5 – 7 noiembrie 2013, ediţia a II-a a Conferinţei naţionale de pedagogie muzeală ‘Realizări şi perspective în domeniul pedagogiei muzeale în muzeele cu specific de ştiinţe ale naturii din România’.

Programul cuprinde susţineri de comunicări din domeniul pedagogiei muzeale, care vizează teme precum valorificarea patrimoniului muzeal în funcţie de programa şcolară, asigurarea unei oferte educative alternative sau complementare celei realizate în instituţiile de învăţământ preşcolar, primar, gimnazial, liceal şi universitar, crearea unui cadru de activitate în care copiii şi elevii să-şi manifeste şi să-şi dezvolte creativitatea prin munca în echipă şi potenţarea competenţelor şi a capacităţilor teoretice şi practice ale copiilor, elevilor şi studenţilor.

AGERPRES

print
Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.