Rechizitele și dezvoltarea elevilor din clasele primare

Rechizitele și dezvoltarea elevilor din clasele primare

ghiozdanDoar câteva săptămâni ne mai despart de începutul noului an şcolar când cei mici vor trebui să spună adio vacanţei. Ca în fiecare an, Herlitz şi Pelikan , vin în sprijinul elevilor şi al părinţilor oferind o paletă largă de produse de calitate superioară cu caracter inconfundabil şi utilităţi speciale. De mai mult de 100 de ani, numele Herlitz reprezintă calitatea pentru articolele de birou, papetărie şi rechizite şcolare.

De când copilul pune pentru prima oară creionul în mână şi până începe să scrie cursiv primele litere, silabe, cuvinte şi chiar propoziţii, este o cale lungă. Cu sau fără prea multă perspicacitate în descifrarea misterului folosirii instrumentelor de scris, acesta are nevoie de ajutorul celor din jur, dar şi de câteva lucruri esenţiale.

Scrisul este o etapă importantă în dezvoltarea intelectuală a copilului. În plus scrisul este important atunci când vine vorba de asimilare informației, în special în cazul procesului de memorare.

Conform unui studiu relizat de a investiga procesul de scriere și învățare și de descoperire a problemelor asociate acestuia, conceptul de sistem Griffix a fost creat pe baza celor mai recente cercetări ale caligrafiei. Toate produsele Griffix obligă prinderea corectă datorită gripului special atașat fiecarui intrument de scris. Sistemul de prindere de tip grip utilizat la intrumentele de scris Griffix, este disponibil separat atât penstru stângaci cât și pentru dreptaci.

Instrumentele de scris pentru copii trebuie alese cu mare grijă, pentru că ele pot favoriza scrierea uşoară, corectă, dar totodată pot deforma scrisul micuţului. Acestea trebuie să fie adaptate vârstei şi abilităţilor copilului.

Creioanele sunt printre primele instrumente pe care le foloseşte şcolarul mic atunci când învaţă să scrie. În primul rând acestea trebuie să fie amuzante, atractive . Aş recomanda creioanele ergonomice care se modelează după mâna micuţului, cu dispozitive speciale de prindere care asigură aderenţă mânuţei pe ele. Elevii mei folosesc creioanele grafit B, care sunt cu mină moale, uşor de ascuţit şi au radieră la celălalt capăt. Nu am introdus la clasă creionul cu mină, din mai multe motive:

* în primul rând, în perioada de început elevul are tendinţa de a apăsa, iar mina se rupe, îngreunând procesul de scriere.
* în al doilea rând, rezervele de mine se pot termina, iar acesta rămâne în impas.

Copiii mici trec uşor de la primele semne grafice făcute cu creionul negru la perceperea şi redarea unor semne cromatice, folosind tot creioane, dar cu mină colorată. În primele lor desene cromatice sunt preocupaţi de redarea colorată doar a conturului aşa cum iniţial o făceau cu creionul negru. În ultimii ani am recomandat şcolarilor creioanele cerate, deoarece se pot folosi cu uşurinţă, sunt lavabile şi sigure pentru copii. De asemenea, pot fi utilizate creioanele colorate cu mina groasă şi rezistentă prin care pot fi redate desenele într-un mod natural prin coloriajul lor strălucitor și sunt ideale pentru mânuțele subțiri și sensibile ale copiilor.

Dintre acestea, recomand creioanele din ceară de albine, cu grip utilizat şi pe post de răzuitoare, rezistente la apă şi rupere, cu ambalare în cutie metalică și creioanele colorate triunghiulare sau Jumbo din lemn natural.

Ascuțitorile sunt foarte utile în cazul creioanelor, deoarece, cei mici au un talent înnăscut de a le tocii și a le frânge vârfurile într-un timp record, prin plăcerea lor de a desena sau pur și simplu de a lăsa urme pe coala de hârtie. Acestea trebuie sa fie prevăzute cu container pentru depozitarea talașului și protejarea degețelelor fine ale copilului, conferă o fixare sigură și utilizare simplă. Recomand ascuțitoarea cu două diametre care poate fi utilizată atât pentru creioanele subțiri cât si pentru cele mai groase.

Trecerea de la creioanele colorate la acuarele se face treptat în cadrul orelor de educaţie plastică, unde acesta foloseşte pensule de diferite grosimi pentru contur şi umplerea acestuia.
Şi acestea se găsesc sub diferite prezentări, diferite nuanțe de culoare, ambalate în cutii de plastic transparentă sau mată, acuarele tempera, guașe, recipiente detașabile, palete de pictat sau pensule de diverse mărimi din peri naturali, prin Herlitz și Pelikan toate acestea pot scoate din copilașii voștri adevărate talente.

Hârtia pe care se realizează coloriajul, este un element esențial în desenele realizate și are două funcții: suprafața şi culoarea. Scopul hârtiei este să “lumineze” culorile dinspre hârtie spre suprafață, făcându-le să vibreze. Mai mult chiar, în tehnica acuarelei, hârtia folosită are culoarea albă, fără impurități, aspră sau medie, disponibilă sub formă de bloc sau coală.

Chiar dacă creionul este instrumentul de bază pe care copilul îl foloseşte atunci când intră la şcoală, acesta dă piept cu noi obiecte de scris – pixul şi stiloul. Folosirea acestora se face treptat, dar în ciclul primar am eliminat pixul deoarece acesta este mai greu de manevrat, el necesită mai multă forţă, iar pasta curge mai greu, făcând tot procesul de scriere mai dificil pentru copil. Stilourile, în schimb, le-am recomandat, începând cu semestrul al doilea din clasa I fiind uşor de manevrat, nu necesită o presiune mare, iar cerneala îşi pune uşor amprenta pe hârtie. Începând cu clasa a II-a unii elevi cochetează cu pixurile. Am observat că şi acestea sunt cam alunecoase, dar în schimb sunt avantajoase în momentul corecturilor, nelăsând urme. Cariocile corectoare cu 2 capete (unul care şterge, celălalt care rescrie) sunt de un real ajutor, deoarece corectează repede și fără urme.

Pentru alimentarea stiloului, este mai utilă cerneala cu uscare rapidă și cerneala care poate fi ștearsă ușor. Foarte practice și utile sunt și patroanele, deoarece au o ambalare specială care nu permite pătarea copilului și permite o manevrare foarte simplă în caz de realimentare.

Hârtia pe care scrie copilul trebuie sa fie lucioasă, nu cea care sugativează. Prefer caietele care conţin o astfel de hârtie în defavoarea celorlalte. Şi aspectul caietelor e altul. Scrierea se face într-un mod mai ușor și plăcut și transmite copilului un sentiment de mulțumire.

Radiera este un alt element important destinat începătorilor, deoarece le transmite încredere în procesul de scriere, prin simplu fapt că poate corecta unele litere care sunt aşezate strâmb sau înclinate, sau care pur și simplu o iau razna pe coala de hârtie. Micuțul este încântat de aceasta mică bucată de cauciuc care poate să-l facă să pară perfect în lupta cu literele sau cifrele.

Recomand radierele de calitate bună care nu întind scrisul și nu lasă urme pe coala de hârtie, acestea pot fi de cauciuc sau din plastic, de diferite forme și dimensiuni, dar care își fac treaba excelent.

Dosarele sau mapele recomandate celor mici, sunt cele format A4, deoarece lucrările create de ei se realizează pe coli mari, iar aceste dosare le pot proteja și păstra exact în forma în care au fost arhivate. Sunt recomandate cele în forma de plic, prevăzute cu elastic care susțin marginea dosarului lipit pentru a evita împrăștierea colilor.

Întotdeauna cea mai grea sarcină pentru un părinte, atunci când se pregăteşte pentru şcoală este alegerea ghiozdanului. Cei mici ştiu întotdeauna ce vor: un ghiozdan cu eroi, un ghiozdan cu zâne și prințese. Ghiozdanul trebuie ales în funcţie de vârsta copilului, potrivit înălţimii lui. Din experienţa mea de cadru didactic am învăţat că cel mai bun este
cel cu braţele late (cele subţiri pot deranja umerii), acestea să fie scurte, astfel încât ghiozdanul să fie tras pe spate, cu mai multe compartimente.
În ultima perioadă am observat că tot mai mulţi părinţi optează pentru trollere pe post de ghiozdane de şcoală. Nu recomand aceste trollere deoarece (chiar dacă nu sunt specialist) îmi dau seama că deformează coloana vertebrală a celor mici mai tare decât cel purtat pe umăr (rucsacul). În al doilea rând, dacă clasa e la etaj, elevului îi va fi greu să-şi transporte trollerul pe scări.
Recomand cu încredere ghiozdanele buretate ergonomice, care se mulează pe spatele copilului ușurându-i și în același timp transmițându-i o notă de entuziasm în transportul pe care este nevoit sa-l facă zilnic.

Piața ne oferă o gamă foarte variată de articole școlare necesare copiilor noștri în aventura lor către cunoaștere. Alegerea acestora joacă un rol important în dezvoltarea și sănătatea lor. De aceea recomand cu cea mai mare încredere produsele Herlitz și Pelikan care pun la dispoziția oricui dorește, la prețuri accesibile, articole cu
modele pline de culoare și strălucire, pentru micuţii noștri și nu numai. Aceste produse îndeplinesc toate caracteristicile necesare elevilor începatori și avansați.

print
0 comments on “Rechizitele și dezvoltarea elevilor din clasele primare
  1. Costin spune:

    Foarte interesant, mai ales pentru cei care lucram cu copiii!
    Multumesc pentru sugestii, o sa iau in considerare ceea ce ati precizat in acest articol.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.