S-au găsit banii de autostradă la „şi altele”

„Prin proiectul legii bugetului de stat, în anul 2017, sunt asigurate sursele de finanţare pentru toate proiectele cuprinse în actualul program de guvernare”, se arată într-un comunicat transmis joi de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

CNAIR anunţă că are surse suficiente de finanţare pentru toate proiectele din programul de guvernare.
La sediul CNAIR Central a avut loc o întâlnire între ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, directorul general al CNAIR, Ştefan Ioniţă, şi reprezentanţii direcţiilor regionale.

„Pentru proiectele aflate în faza de execuţie, prioritare pentru companie, CNAIR a prevăzut în buget sumele necesare realizării acestora distinct la anexele cod 3/24/29. Pentru proiectele în pregătire (de exemplu Comarnic-Braşov, Târgu-Mureş-Iaşi-Ungheni, Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Paşcani) sumele se regăsesc la Poziţia C – Alte cheltuieli de investitii, litera c”, precizează CNAIR.

Aceste proiecte cuprind, potrivit legii finanţelor publice, cheltuieli pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate, a studiilor de fezabilitate, a altor studii aferente obiectivelor de investiţii, inclusiv cheltuielile necesare pentru obţinerea avizelor, autorizaţiilor şi acordurilor prevăzute de lege.

„De asemenea, pentru Centura Bucureşti (existentă) este prevăzută suma de 106,2 milioane de lei cuprinsă la titlul 58, fonduri externe nerambursabile – POIM. Pentru Centura de Sud (la profil de autostradă) este prevăzută suma de 5 milioane de lei pentru un contract de consultanţă (asistenţă tehnică, financiară şi juridică) pentru proiectul de concesiune Autostrada de Centură Bucureşti Sud”, precizează CNAIR. În ceea ce priveşte Pasajul suprateran pe DJ 602 / Centura Bucureşti-Domneşti, „sunt prevăzute credite bugetare de 5 milioane de lei şi credite de angajament necesare semnării contractului în valoare de 146,49 milioane de lei”.

La reuniunea CNAIR s-a subliniat faptul că, pentru realizarea obiectivelor de infrastructură prevăzute în planul de guvernare, este necesar ca proiectele în lucru să fie monitorizate, activitatea să fie transparentizată, iar soluţiile să fie ferme şi rapid adoptate. „Cer, atât directorului general al CNAIR, cât şi directorilor regionali, o monitorizare permanentă a lucrărilor din teren şi nu din birou, pentru a preveni eventualele blocaje”, a spus, la finalul întâlnirii, Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

În perioada imediat următoare, după aprobarea bugetului, compania va prezenta detaliat stadiul proiectelor.

Mediafax

print

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.