Varianta de ocolire Târgu Mureș Ernei, împânzită de probleme

 

Compania Naționala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a răspuns la o serie de întrebări referitoare la Varianta de Ocolire a municipiului Târgu Mureș, adresate de Kodok Márton, internautul care urmărește îndeaproape evoluția lucrărilor, atât la VO Târgu Mureș (Corunca-Ernei) cat si la Autostrada A3

Iată ce răspunsuri am primit de la CNAIR în data de 27 septembrie.

Întrebări adresate:

1) VO Târgu Mureș

  1. a) Vă rog să expuneți în ce stadiu se află demararea procedurii pentru contractarea unui expert judecătoresc pentru soluționarea problemelor legate de obstrucționarea Antreprenorului la podul de la km 0+270 peste paraul Pocloș, din cauza proprietarului care nu permite accesul?

R: În zona podului de la km 0+270 a fost necesară aplicarea procedurii de executare silită, ca urmare a împotrivirii unor foşti proprietari de a permite Antreprenorului să intre pe terenul respectiv. Astfel, pentru unul dintre proprietari a fost aplicată procedura de executare silită, iar pentru cel de-al doilea se aşteaptă încuviinţarea instanţei pentru demararea procedurii.

  1. b) Antreprenorul a depus propunerea a două soluții de modificare traseu pentru zona km 3+400? S-a aprobat proiectul tehnic pentru soluția aleasa de modificare traseu?

R: Antreprenorul a transmis o propunere de soluţie tehnică pentru devierea traseului în zona km 3+400 şi evaluarea implicaţiilor financiare. Această soluţie este în verificarea inginerului din punct de vedere tehnic şi financiar.

  1. c) Vă rog să expuneți în ce stadiu se află expertiza și ce concluzie a fost formulată cu privire la zonele mlăștinoase comandate de Antreprenor?

R: Expertiza tehnică a fost finalizată în luna august 2017. Conform expertizei există zone care trebuie consolidate (zonele mlăştinoase, zonele cu rambleuri şi debleuri înalte), terenuri de fundare care necesită îmbunătăţiri şi pământurile din corpul rambleurilor care au nevoie de ranforsare.

  1. d) Vă rog să expuneți în ce stadiu se află lucrările la pasajul de la km 2+415? Când au fost oprite lucariile? Ce blocaje sunt? Când s-a reluat, sau este prognozat sa fie reluat?

R: Lucrările 1a Pasajul de la km 2+415 peste DJ135 sunt executate în proporţie de 80%. Restabilirea legăturii cu drumul pe care îl traversează acestea, implică mici modificări ale proiectului iniţial. Lucrările au fost soluţionate prin propuneri de soluţii tehnice şi Instrucţii de Şantier ale Inginerului.

  1. e) Vă rog să expuneți toate motivele pentru care încă nu se lucrează în zona între DC20 (str. Tofalau) și DJ135 și termenii prevăzuți pentru rezolvarea blocajelor pentru această porțiune.

R: Între Pasajul de la km 2+415 – DJ-135 şi cel de la km 9+602 – DC20 se lucrează. La Viaduct km 5+090, se execută şanţuri de gardă, excavaţii. Conform expertizei şi a notelor de constatare întocmite în şantier, lucrările de terasamente nu se pot executa până la stabilirea unor soluţii şi/sau întocmirea unui nou proiect (pe anumite zone).

  1. f) Vă rog sa expuneți toate blocajele actuale și termenul pentru rezolvarea lor.

R: Principalele blocaje actuale ale proiectului sunt:

– ritmul de execuţie scăzut şi mobilizarea necorespunzătoare a Antreprenorului;

– zonele care necesită exproprieri suplimentare termenul estimat de soluţionare este trimestrul IV 2017;

– zonele mlăştinoase termenul se va determina în funcţie de soluţiile acceptate;

– terenuri de fundare cu capacitate portantă scăzută tratate în Expertiza Tehnică solicitată de Antreprenor;

– pământuri de umplutură necorespunzătoare – tratate în Expertiza Tehnică solicitată de Antreprenor;

– ramblee înalte instabile – tratate în Expertiza Tehnică solicitată. de Antreprenor ;

– deblee înalte neconsolidate – tratate în Expertiza Tehnică solicitată de Antreprenor.

  1. g) În ce stadiu se află exproprierile suplimentare necesare?

R: Exproprieri suplimentare sunt în curs de rezolvare — termenul de soluţionare estimat este trimestrul IV 2017.

  1. h) Ce penalizări au fost aplicate pana acum? Va rog sa specificați fiecare factura cu data, număr, valoare si data in care a fost achitata de antreprenor.

R: Până în prezent nu au fost aplicate penalităţi Antreprenorului, însă Beneficiarul a emis trei Revendicări aflate în curs de soluţionare.

  1. i) Cate claim-uri au fost făcute pina acum pe acest contract? Va rog sa precizați fiecare claim, data, număr, cine a facut claim-ul si valoarea in discuție, precum si stadiul actual al rezolvării.

R: Exista două revendicări interimare detaliate ale Antreprenorului, care cuprind evenimentele de risc considerate de Antreprenor ca fiind atribuibile Beneficiarului. Acestea sunt în analiza Inginerului, astfel: 1.„Revendicarea Detaliată Interimară a Antreprenorului pentru prelungirea Duratei de execuţie compensare financiară aferentă în conformitate cu Sub-Clauza 20.1 din Condiţiile Generale ale Contractului pentru perioada de analiză 9 octombrie 2014 — 29 aprilie 2016″ a fost determinată parţial de Inginer. 2. „Revendicarea Detaliată Interimară a Antreprenorului pentru prelungirea Duratei de execuţie şi compensare financiară aferentă în conformitate cu Sub-Clauza 20.1 din Condiţiile Generale ale Contractului pentru perioada de analiză 29 aprilie 2016-15 martie 2017″ a fost transmisă la începutul lunii (01.09.2017), urmând ca aceasta să fie analizată. Având în vedere faptul că până 1n prezent nu avem o determinare finală pentru aceste revendicări, datele solicitate de dvs. nu pot fi puse la dispoziţie.

  1. j) Care este progresul fizic si defalcat pe zonele DN15<->DC20(str. Tofalau)<->DJ135<->DN13?

R: Progresul fizic total este de aproximativ 35%, acesta fiind mai ridicat la structuri şi mai scăzut 1a terasamente (Lucrări de relocare/protejare utilităţi 90 %; Terasamente 16 %; Lucrări la podeţe 85 %; Lucrări la Poduri 70 %).

  1. k) Care este data actualizată de finalizare a lucrărilor?

R: Data de finalizare, conform considerentelor rezonabile ale Inginerului, este 02 februarie 2018. Aceste considerente nu includ eventualele implicaţii ce ar rezulta din aplicarea recomandărilor din Expertiza tehnica comandată de către Antreprenor (aceasta fiind în analiza factorilor implicaţi în vederea luării unei decizii contractuale şi legale). Termenul de finalizare a lucrărilor, conform ultimului grafic de execuţie actualizat şi prezentat de către Antreprenor la data de 31 mai 2017 dar neaprobat de Inginer, este 29 aprilie 2019.

  1. l) Vă rog să îmi puneți la dispoziție varianta actuala a graficului de execuție actualizat de antreprenor.

R: Acest tip de document este proprietatea Antreprenorului și nu poate fi pus la dispoziţia terţilor.

  1. m) A fost somat Antreprenorul pentru mobilizare slaba, pe ce dată? În caz că nu, va rog respectuos să luați in considerare o vizita pe șantier si somarea Antreprenorului.

R: În data de 24.05.2017 a fost emisă o înștiințare de Remediere pentru mobilizare necorespunzătoare şi ritmul de lucru scăzut al Antreprenorului, cu termen de remediere 31 iulie 2017.

Ultima filmare cu drona Asociația Pro Infrastructură a fost in luna iunie. https://www.youtube.com/watch?v=pKjIA8CVR8U&feature=youtu.be

 

Sursa FB Kodok Márton

print

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.