fbpx

Beneficiile consumului de acizi grași Omega-3

Acizii grași omega-3 sunt importanți. Au multe beneficii pentru sănătate, in special pentru sistemul cardiovacular și creier.
Acizii grasi Omega-3 combat starile de depresie, letargie, lipsa de chef de viata; depresia fiind una dintre bolile secolului.Există trei tipuri de acizi grași omega-3: ALA, EPA și DHA. Dintre cele trei, EPA pare a fi cel mai bun în combaterea depresiei.
Omega-3 poate îmbunătăți sănătatea ochilor
DHA este un tip de omega-3, este o componentă structurală majoră a retinei ochiului. Când nu primiți suficient DHA, pot apărea probleme de vedere. Interesant este că obținerea unui număr suficient de omega-3 este legată de un risc redus de degenerescență maculară, una dintre principalele cauze mondiale de leziuni oculare permanente și orbire.
Omega-3 poate promova sănătatea creierului în timpul sarcinii și al vieții extrauterine. Omega-3 este esential pentru creșterea și dezvoltarea creierului la sugari. DHA reprezintă 40% din acizii grași polinesaturați din creier și 60% din retina ochiului; prin urmare, nu este o surpriză faptul că sugarii hrăniți cu o formulă îmbogățită cu DHA au o vedere mai bună decât sugarii hrăniți cu o formulă fără aceasta (17Trusted Source). Obținerea unor cantități suficiente de omega-3 în timpul sarcinii este asociată cu numeroase beneficii pentru copil, inclusiv:
Inteligență superioară
O mai bună comunicare și abilități sociale
Mai puține probleme de comportament
Riscul scăzut de întârziere a dezvoltării
Scăderea riscului de ADHD, autism și paralizie cerebrală
Aportul optim de Omega-3 scade riscul de afectiuni cardiovasculare.
Atacurile de cord și accidentele vasculare cerebrale sunt principalele cauze de deces din lume.
Aceste beneficii se adresează:
Trigliceride: Omega-3 poate provoca o reducere majoră a trigliceridelor, de obicei în intervalul 15-30%
Tensiunea arterială: Omega-3 poate reduce nivelul tensiunii arteriale la persoanele cu tensiune arterială crescută (
Colesterol HDL „bun”: Omega-3 poate crește nivelul de colesterol HDL „bun”
Cheaguri de sânge: Omega-3 poate împiedica aglomerarea trombocitelor din sânge. Acest lucru ajută la prevenirea formării de cheaguri de sânge dăunătoare
Inflamație: Omega-3 reduc producția unor substanțe eliberate în timpul răspunsului inflamator al corpului dvs.
Omega-3 poate reduce simptomele ADHD la copii.
Tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atenție (ADHD) este o tulburare de comportament caracterizată prin neatenție, hiperactivitate și impulsivitate. Mai multe studii observă că copiii cu ADHD au niveluri mai scăzute de acizi grași omega-3 decât colegii lor sănătoși, sursă de încredere. Mai mult, numeroase studii observă că suplimentele cu omega-3 pot reduce simptomele ADHD. Omega-3 ajută la îmbunătățirea neatenției și a finalizării sarcinilor. Acestea scad, de asemenea, hiperactivitatea, impulsivitatea, neliniștea și agresivitatea. Recent, cercetătorii au observat că suplimentele cu ulei de pește au fost unul dintre cele mai promițătoare tratamente pentru ADHD.

Nutriționist, Carmina Stroia 
Comentează cu Facebook