Care este alimentația recomandată pe timp de vară pentru a putea slăbi sănatos și frumos?

Dacă vrei să scazi în greutate în această vară, este anotimpul ideal pentru eliminarea kilogramelor în plus, pentru că, în aceasta perioadă, organismul are nevoie doar de alimente bogate în calorii din punct de vedere nutrițional și hidratare corespunzătoare, iar apetitul alimentar scăzut, lipsa poftei pentru alimente dense caloric, comparativ cu sezonul rece, este pasul cel mai important spre silueta mult dorita.

În plus, pe parcursul verii, este mult mai ușor de urmat o dieta optimă, mineralizantă și vitaminizantă, care accelerează metabolismul și vei slăbi mult mai ușor. În plus, vremea bună, este un mare beneficiu, poți face jogging și alte activități fizice în aer liber.

Cum arată o dietă de vară? DELICIOASĂ!

Dieta trebuie sa fie bogată în legume și fructe proaspete, de sezon cu nivel caloric redus;

  • fructe întregi, sau combinate, legume divers colorate, sub formă de salate/supe reci, sote-uri. Fructele si legumele conțin antioxidanți si alti fitonutrienti care încetinesc procesele de oxidare ce determină imbătranirea țesuturilor, protejează împotriva cancerului și previn alte boli.
  • laptele partial-degresat, iaurtul grecesc cu un procent de 2% grăsime, kefir, sana, lapte batut cu 2% grăsime este suficient
  • cerealele și paste, orez integral/e. Fibrele au câteva roluri deosebit de importante pentru organism și siluetă: ajută la controlul greutății prin scăderea apetitul, modulează nivelul zahărului din sânge prin încetinirea digestiei carbohidratilor și prevenția absorbției rapide și inducerea senzației de plenitudine, îmbunătățesc tensiunea arteriala, protejeaza cordul si, foarte important, au un continut caloric optim
  • ar trebui să limitezi carnea grasă și produsele lactate cu procent ridicat de grăsimiîn favoarea cărnii de pește de captură/munte – cel mai bogat în nutrienți
  • nu uita să te hidratezi! O atenție deosebită în această perioadă acordă echilibrului electroliticși suplinește pierderile determinate de transpirația in exces, prin hidratare.
  • alege să pui ceva sănătos în apa care o bei
    • castravete
    • măr și mentă
    • apio
    • ananas și struguri
    • căpșuni și lămâie
    • mango, ananas și cuișoare
    • afine, lime și busuioc.

Idei de meniuri văratice

Mic dejun

  • lapte partial degresat /ricotta/iaurt grecec servite cu cereale integrale/fulgi de ovăz/granola homemade și fructe de sezon
  • ouă ochiuri și legume de sezon – roșii, castraveți, ardei, ridichi
  • smoothie din legume, fructe, lapte/iaurt, fulgi de migdale
  • somon marinat, avocado, ceapă verde, zeamă de lime și chiflă integral
  • pepene roșu, telemea/feta, afine, rucola

Pranzul poate conține:  

  • supe și ciorbe de legume
  • salate de legume cu năut crocant și proteină
  • legume la grill ceramic:  ardei grasi, dovlecei, sparanghel
  • pește la cuptor cu legume
  • cartofi copți cu o salată mare de cudități

Cina: va fi mai lejeră decât prânzul și la ora decentă, cel tarziu orele 20.

  • Hummus cu legume
  • Vinete umplute cu carne și legume
  • Frigărui din piept de pui cu ceapă, ciuperci, zucchini, ardei tricolor
  • Supă cremă de legume
  • Salata de paste cu legume

Puteti da gust preparatelor – marinează carnea, unge cu EVOO legumele înainte de gătire, presară ierburi aromatice și condimente care stimulează arderea grasimilor din organism.

Gustări: 

  • Înghețată homemade, din lapte/iaurt/mascarpone și fructe
  • Fructe
  • Măsline
  • Nuci
  • Semințe

    Evită alcoolul, excesul de sare, băuturile carbogazoase si pâinea albă. Toate contin zahăr, coloranți și conservanți, au efect nociv prin creșterea bruscă a glicemiei, reduc nivelul de minerale și pot provoca indigestie.

    O vară minunată!

Nutriționist, Carmina Stroia

Comentează cu Facebook