Cele mai delicioase rețete mediteraneene pe care să le încerci în această vară

De ani buni, modul de viață mediteranean a fost căutat pentru inspirație, ca și model pentru sănătate și este lesne de înteles de ce! Dieta abundă în fructe, legume, pește și grăsimi sănătoase ideale, în special pentru inimile noastre.

S-a demonstrat că stilul de alimentație meditaranean este asociatși cu un risc redus de cancer, boala Parkinson și boala Alzheimer.

Salată grecească –roșii cherry, ceapă roșie, castravete cornichon, măsline negre, feta, piper proaspatmăcitat, EVOO si opțional 1 lingură cremă de oțet balsamic + ⅛ linguriță cimbru uscat + condimente

  • Creveți, păstăi verzi și paste – creveti, gătiți la grill ceramic, unși în prealabil cu 1 EVOO, condimente,  boia iute/dulce, serviți cu paste, integrale, fiete confort instructiunilor + pesto ½ legătură de patrunjel verde + 3 muguri de pin + 1 linguriță de EVOO + 2 linguri de apa, se mărunțesc + păstai verzi, fierte + condimente.
  • Brânză Halloumi, mix de frunze verzi și guacamole – 1 bucată de Halloumi, pe care o gatești pe grill și o servești lângă o salată mare de crudități cu mix de frunze verzi, roșii, castravete, năut boabe și deep de guacamole – avocado pisat, ceapă roșie, condimente.
  • Paella Valenciana – fructe de mare, mazăre, măsline, mazăre, ceapă, usturoi, vin, orez arborio, stock de legume (supă), midii, creveți, pătrunjel verde, condiment
  • Gazpacho – supă rece spaniolă – roșii coapte, ardei kapia, usturoi, ceapă, suc de roșii organic, oțet balsamic cremă, castravete, EVOO, condimente
  • Fajitas de creveți–creveți, guacamole, roșii, lipie low carb homemade, reteța o găsești în Booklet de Nutriție care poate fi comandat de aici
  • Flori de zuchinni umplute cu bulgur, stafide și ardei iute. Ai nevoie de EVOO, ceapă, usturoi, flori de zuchinni, bulgur, stafide, mango, muguri de pin, mentă, pătrunjel, iaurt grecesc 2%. Serveste-le cu dressing de mango.
  • Salată de năut cu vinete la grill – năut din conservă sau crocant, vinete gătite la grill, condimente, paprika, EVOO, pesto de pătrunjel verde
  • Salată Tabouleh – bulgur, ceapă, EVOO, zeamă de lămâie, castravete, frunze de pătrunjel, roșii, sare, piper
  • Rucola, căpșuni, afine, feta, mac–rucola,fetasfărâmată, căpșuni feliați, affine, ½ limguriță de semințe de mac, EVOO, condiment, cremă de otet balsamic
  • Salată verde, piersici la grill și gran serrano fără nitrați – rupe salata, gătește jumătățile de piersici pe grill, adaugă feliile de gran serrano, condimentează, adaugă puțină zeamă de lămâie, servește
  • Salata văratică – salata verde, rucola, felii de pepene gătite la grill, brânză feta, ceapă– rupe salata, gătește pe grill pepenele, sfărâmă brânza feta, presară EVOO și condimente, servește
Nutriționist, Carmina Stroia 
Comentează cu Facebook