Dacă ai fost nevoit să îți cumperi medicamentele cât timp ai fost internat, poți să ceri banii înapoi

În România, un pacient asigurat are dreptul de a beneficia de tratament pe tot parcursul perioadei în care este bolnav și, dacă este internat și nevoit să-și cumpere medicamente, are dreptul la recuperarea sumelor cheltuite. În contextul unor declarații recente ale ministrului sănătății privind obligația spitalelor de a asigura medicația și materialele necesare tratamentului pacienților și dreptul pacienților de a primi contravaloarea acestor cheltuieli, prezentăm astăzi detalii legale privind drepturile pacientului și rambursarea sumelor cheltuite în spital cu achiziția de medicamente sau alte materiale sanitare.

Într-adevăr, în legislația din România există o serie de prevederi care dau posibilitatea pacientului să-și recupereze banii cheltuiți cu achiziția medicamentelor în perioada spitalizării, dar nu este o procedură foarte la îndemână.

Am fost surprinsă să aflu că pacienţii nu ştiu că pe perioada internării pacienţii nu trebuie să-şi cumpere nimic. Spitalul este obligat să le asigure. Scrie în lege. Pacientul trebuie să meargă să deconteze cu factură şi chitanţă (medicamentele și materialele medicale cumpărate – n.red.) la casieria spitalului. Are acest drept. Pe parcursul internării, spitalul trebuie să asigure toată medicaţia necesară pacientului”, a declarat ministrul sănătății, Sorina Pintea.

Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii prevede ca asigurații să beneficieze de pachetul de servicii de bază în caz de boală sau de accident, încă din prima zi de îmbolnăvire și până la vindecare, iar dacă au cumpărat medicamente, materiale sanitare sau au efectuat investigații paraclinice în perioada spitalizării, au dreptul de a beneficia de rambursarea cheltuielilor.

Hotărârea nr. 161/2016 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2016-2017 aduce clarificări privind rambursarea cheltuielilor cu medicamentele ale persoanelor internate în spital. Mai exact, actul normativ stipulează că rambursarea cheltuielilor este o obligație exclusivă a spitalelor și se realizează numai din veniturile acestora, în baza unei metodologii specifice fiecărui spital.

Dacă spitalul nu dispune, poate din motive de aprovizionare, (…) pacientul poate să-şi cumpere, iar cu factura şi cu chitanţa, face o cerere şi merge la casieria spitalului pentru a-şi încasa contravaloarea, bineînţeles după ce aprobă directorul financiar verificând dacă într-adevăr pacientul a fost internat, chitanţa a fost eliberată pe perioada internării, iar materialele şi medicamentele i-au fost solicitate ca ajutor pentru a fi tratat”, a continuat ministrul sănătății.

Citește mai mult pe avocat.net.

Comentează cu Facebook
Adaugă la favorite Legătură permanentă.

Comentariile sunt închise.