Devine obligatorie eticheta care îți spune dacă „ești fraierit„ când cumperi anumite produse
Devine obligatorie eticheta care îți spune dacă „ești fraierit„ când cumperi anumite produse

Devine obligatorie eticheta care îți spune dacă „ești fraierit„ când cumperi anumite produse

Joi 10 octombrie a intrat în vigoare Ordinul Președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) care impune o informare exactă a consumatorilor, în cazul practicii comerciale cunoscute sub numele de Shrinkflation.

Actul normativ stabileşte obligația operatorilor economici de a informa consumatorii complet, corect și precis cu privire la modificarea cantităților de produs având prezentarea, ambalajul, forma (fără a ne limita) identice, chiar în condițiile menținerii aceluiași preț, explică ANPC.

Informarea trebuie făcută în același câmp vizual, într-o formă vizibilă, lizibilă și cu aceeași dimensiune și se va realiza prin intermediul unei plachete, după modelul celei prevăzute în anexa Ordinului. De asemenea, operatorii economici trebuie să se asigure de existența unității de referință, la locul de comercializare, la care aplică modificarea cantității produsului.

Shrinkflation: explicații oferite de ANPC

„Menționăm că obligația de informare a consumatorilor de către operatorii economici, prevăzută la art. 2 al prezentului act normativ, se aplică pe o perioadă de cel puțin 30 de zile, de la data punerii în vânzare, la raft, a produsului cu volum sau greutate redusă. Conform legii, de la momentul publicării în Monitorul Oficial a Ordinului și până la momentul intrării sale în vigoare s-au scurs 30 de zile, perioadă folosită de ANPC pentru a consilia operatorii economici care au dorit acest lucru, în vederea aplicării cu succes și neîntârziat a prevederilor noului act normativ”, explică ANPC.