fbpx

Directorul Aeroportului Sibiu: Deschiderea unui aeroport la Braşov va încetini creşterea celui sibian

Deschiderea Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav va însemna o concurenţă pentru Aeroportul Internaţional din Sibiu (AIS) şi nu numai, însă în cazul Sibiului va duce în primul rând la o creştere mai lentă, a declarat, pentru AGERPRES, directorul general al aeroportului sibian, Marius Gîrdea.

„O concurenţă va fi, dar trebuie să înceapă să opereze. (…) Eu estimez că creşterea va fi mai lentă”, spune directorul general al AIS, Marius Gîrdea.

Potrivit directorului AIS, noul jucător aşteptat să apară pe piaţa aeroporturilor din România, cel de la Ghimbav, lângă Braşov, va lua nu doar din pasagerii actualelor aeroporturi din Ardeal, Sibiu, Cluj-Napoca şi Târgu Mureş, dar mai ales de la Bucureşti.

„În logica în care o să îţi mai apară un jucător în zona ta de lucru, de captare a pasagerilor, e clar că acela dacă o să înceapă să proceseze pasageri, o să tragă de la Sibiu, de la Târgu Mureş, de la Cluj şi de la Bucureşti, pentru că, de fapt oamenii din zona Braşov, eu cred că principalul lor aeroport de unde pleacă, este cel din Bucureşti, care are rute multe, diversificate şi pe celelalte rute care sunt şi pe celelalte aeroporturi, au frecvenţe nenumărate. De exemplu, dacă stai în Braşov şi ai vrea să pleci la Charleroi (Belgia), ai avea posibilitatea să pleci de la Sibiu, de două ori pe săptămână, iar de la Bucureşti, zilnic, de două ori, deci te duci la Bucureşti, că nu te duci să stai trei nopţi la Bruxelles, că aşa zboară avionul de la Sibiu. Aşa că te poţi duce la Bucureşti, de unde pleci spre Bruxelles, ţi-ai rezolvat problema şi diseară eşti acasă. Deci, creşterea va simţi o atenuare (la Aeroportul Internaţional din Sibiu n.r.), dar marja de joc este foarte mare”, a arătat Marius Gîrdea.

În acest an, AIS a înregistrat o uşoară creştere faţă de 2020, primul an al pandemiei care a lovit puternic aviaţia, ceea ce îl face pe directorul general să spere că revenirea va continua şi în 2022, unul din factori fiind ajutorul acordat unor operatori de către Consiliul Judeţean.

„La momentul acesta suntem cu 5 % mai mult faţă de anul trecut, perioada ianuarie – octombrie, adică anul trecut, în perioada aceasta am avut 214.000 pasageri, anul acesta avem 225.000 pasageri. În perioada ianuarie – martie anul trecut, până să înceapă pandemia să se manifeste, am avut 112.000 de pasageri, iar anul acesta, 14.000. Creşterea de anul trecut a fost de fapt în primele trei luni, când nu a fost pandemie. Acum suntem într-o revenire destul de O.K. şi cu ajutorul schemei de ajutor de la Consiliul Judeţean”, a declarat Marius Gîrdea.

Pandemia a însemnat o scădere drastică a banilor încasaţi de către aeroportul sibian în 2020, însă există o revenire în 2021, în primele zece luni ale anului.

„Producţia vândută pe care am avut-o în 2019 a fost la 16 milioane lei şi un pic în perioada aceasta. Anul trecut, până la finalul lui octombrie, aveam 7 milioane de lei, anul acesta avem 6,8 milioane de lei”, a spus Marius Ioan Gîrdea.

AIS se bazează pe câteva zboruri care leagă Sibiul de patru oraşe din Germania, dar şi pe o creştere a traficului după ce a crescut numărul de destinaţii de la 13 la 21. Foarte important a fost pentru Sibiu aducerea în martie a companiei low cost Ryanair.

„Sunt zborurile care erau de succes şi înainte, cum este Munchen (Germania), Dortmund (Germania). Sus mai stă Memmingen (Germania) şi Stuttgart (Germania). Creşteri mari avem şi pentru că s-au deschis rute noi şi este bine că a venit Ryanair, ceea ce este un element care echilibrează inclusiv raporturile între aeroport şi operatorii aerieni”, a subliniat Marius Gîrdea.

În prezent la Sibiu operează cinci companii aeriene, 21 de rute.

În 2022, directorul general al AIS mizează pe o revenire a traficului aerian nu doar la Sibiu, ci şi în general. AGERPRES

Comentează cu Facebook
Punctul

FREE
VIEW