EVALUAREA ACTIVITĂȚII POLIȚIȘTILOR DE IMIGRĂRI DIN MUREȘ,ÎN ANUL 2021
EVALUAREA ACTIVITĂȚII POLIȚIȘTILOR DE IMIGRĂRI DIN MUREȘ,
ÎN ANUL 2021

EVALUAREA ACTIVITĂȚII POLIȚIȘTILOR DE IMIGRĂRI DIN MUREȘ,
ÎN ANUL 2021

În cursul anului 2021, polițiștii Serviciului pentru Imigrări Mureș au asigurat managementul șederii și rezidenței pe teritoriul României pentru 3673 de persoane, cetățeni europeni și ai statelor terțe, fiind emise 1656 de documente de ședere și 555 de avize de muncă. Polițiștii au depistat 18 străini aflați în situații ilegale. De asemenea, au fost emise 47 de documente administrative prin care străinii au fost obligați să părăsească țara și s-au instituit 14 măsuri de interzicere a intrării pe teritoriul României. Totodată, au fost aplicate 58 de sancțiuni contravenționale, dintre care amenzi în valoare de 8100 de lei.

Polițiștii din cadrul Inspectoratului General pentru Imigrări – Serviciul pentru Imigrări Mureș, în cursul anului 2021 au asigurat managementul șederii și rezidenței pe raza județului Mureș pentru 3673 de persoane, dintre care 2512 de cetățeni ai U.E/S.E.E/C.H, cei mai mulți proveniți din Italia, Germania, Ungaria, Olanda, Suedia și 1161 de cetățeni din state terțe, dintre care majoritatea din Moldova, Nepal, Turcia, SUA, Vietnam.

Principalele scopuri pentru care străinii și-au stabilit rezidența sunt conexe dreptului la unitatea familiei (reîntregirea familiei, membri de familie ai cetățenilor români, U.E sau S.E.E), studii, angajare în muncă sau stabilirea permanentă pe teritoriul țării noastre.

În ceea ce privește admisia în România, în perioada de referință au fost înregistrate 17 invitații depuse pentru străini proveniți în principal din Iordania, Irak, Afganistan și 6 cereri de admisie în scopul reîntregirii familiei pentru cetățeni din Palestina, Turcia, Zimbabwe.
În aceeași perioadă, au fost înregistrate 663 de cereri de obținere a avizelor de angajare în muncă, majoritatea pentru cetățeni proveniți în principal din Nepal, Turcia, Bangladesh, Pakistan, India. Dintre acestea au fost aprobate 555 de cereri, fiind emise avize de angajare în muncă pentru lucrători permanenți.

De asemenea, a fost aprobată prelungirea dreptului de ședere și au fost emise 854 de permise de ședere, dintre care 802 pentru ședere temporară și 52 pentru ședere pe termen lung. Au fost eliberate 773 de certificate de înregistrare, 26 de cărți de rezidență permanentă și 3 cărți de rezidență temporară pentru cetățenii terți, membri de familie ai cetățenilor U.E/S.E.E/C.H.

Pe linia combaterii șederii ilegale, în perioada de referință au fost executate 90 de acțiuni și controale cu forțe proprii și în cooperare cu instituțiile cu atribuții în domeniu și au fost depistați 18 străini aflați în situații ilegale. În anul 2021 au fost emise 45 de decizii de returnare, o decizie de returnare sub escortă, o comunicare privind părăsirea teritoriului României și s-au instituit 14 măsuri de interzicere a intrării pe teritoriul României pentru perioade cuprinse între 6 luni și 2 ani.

Totodată, polițiștii de imigrări au aplicat 58 de sancțiuni contravenționale, dintre care amenzi în valoare de 8100 de lei, unui număr de 44 de persoane fizice și 14 persoane juridice, pentru nerespectarea prevederilor O.U.G nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, O.U.G nr. 102/2005 privind libera circulație pe teritoriul României a cetățenilor statelor membre ale U.E/S.E.E și a cetățenilor Confederației Elvețiene, cu modificările și completările ulterioare, respectiv O.G 25/2014 privind încadrarea în muncă și detașarea străinilor pe teritoriul României, cu modificările și completările ulterioare.

De asemenea, polițiștii Serviciului pentru Imigrări Mureș au dispus măsuri de revocare și încetare pentru 57 de vize de ședere, drept de ședere temporară și de lungă durată.

Controlul permanent asupra legalității șederii străinilor în România, combaterea migrației ilegale și a muncii nedeclarate sunt acțiunile prioritare ale polițiștilor de imigrări, care contribuie la creșterea gradului de siguranță a cetățeanului.

Pentru informații privind activitatea Inspectoratului General pentru Imigrări, documentația necesară prelungirii dreptului de ședere/înregistrării dreptului de rezidență, tipuri de formulare și alte informații, se poate accesa site-ul oficial al instituției la adresa www.igi.mai.gov.ro.

De asemenea, invităm solicitanții să utilizeze aplicația on-line de depunere a documentelor, la adresa www.portaligi.mai.gov.ro, pentru reducerea timpilor de așteptare la ghișeu și eficientizarea procesului de preluare a documentelor.

SERVICIUL PENTRU IMIGRĂRI AL JUDEŢULUI MUREŞ