Herlitz, distribuitor de rechizite şi articole de birotică, a ajuns la 11 milioane de euro în România

Produsele grupului sunt vândute atât în librării specializate, cât şi în magazinele marilor lanţuri, precum hipermarketuri sau supermarketuri, şi online.

Grupul german Herlitz, prezent local de aproape trei decenii, are afaceri de peste 11 mil. euro în România din vânzarea de rechizite şi instrumente de scris. Businessul germanilor se află pe un trend ascendent de mai mulţi ani, mai exact în 2017 (ultimul an pentru care există date publice), nivelul cifrei de afaceri era de 44 mil. lei (9,5 mil. euro). Prin comparaţie, în 2009, primul an de criză, businessul era aproape la jumătate în lei, în euro diferenţa fiind mai mică dată fiind deprecierea leului în raport cu moneda europeană.

În ţara noastră, Herlitz România a înregistrat o creştere de la an la an, anul trecut având o cifră de afaceri de peste 11 mil. euro şi suntem unul dintre principalii jucători de pe piaţă în ceea ce priveşte instrumentele de scris şi colorat, ghioz­dane şi rucsacuri, caiete, produse pentru birou şi in­stru­­mente de scris de lux”, spune Horaţiu Nicolau, di­rector general al Herlitz România, compania care ope­rează lo­cal activitatea mai multor branduri, printre care şi Pelikan.

Grupul Herlitz România are un portofoliu vast de rechizite şcolare, produse de papetărie şi birotică, precum şi articole pentru party picnic şi decor. Produsele grupului sunt vândute atât în librării specializate, cât şi în magazinele marilor lanţuri, precum hipermarketuri sau super­mar­keturi, şi online, conform datelor ZF. „Sub umbrela Pelikan găsim brandurile Pelikan, Herlitz şi Susy Card. În materie de articole şcolare şi de office, suntem unul dintre cele mai cunoscute branduri de pe glob”, spune executivul român.

Pe lângă acest portofoliu grupul Pelikan mai deţine o companie de servicii care oferă suport logistic şi IT.

Horaţiu Nicolau spune că brandul Herlitz este prezent pe piaţa din România din 1990. „Compania noastră Herlitz Ro­mânia are în acest moment o echipă de 72 de persoane care coordonează toate operaţiunile din sediul central din Târgu-Mureş. Din 2012, de când grupul Pelikan a început pre­luarea operaţiunilor Herlitz la nivel mondial, Herlitz Ro­mânia a preluat şi brandul Pelikan, în acest moment coor­donând prezenţa ambelor branduri în ţară şi în Republica Moldova”, explică el.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 29.05.2019

Comentează cu Facebook