fbpx

Intră în vigoare noile reglementări pentru afișarea reducerilor în magazine

Orice notificare de reducere a prețului, la un comerciant, va trebui să indice clar prețul aplicat anterior. Prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț, conform noilor norme mai stricte în materie de protecție a consumatorilor, intrate în vigoared de saptamana trecuta.

Hotărârea de Guvern introduce un articol nou privind modalitatea de indicare a prețurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare privind informațiile pentru consumatori legate de reducerile de preț. Actul normativ aduce și noi reglementări în ceea ce privește bunurile care sunt susceptibile a se deteriora sau a se perima rapid (în special alimentele), reducerile de preț continue și bunurile care au fost prezente pe piață mai puțin de 30 de zile.

Astfel, în cazul bunurilor susceptibile a se deteriora sau a se perima rapid (în special alimentele), prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preț. Pentru produsele prezente pe piață mai puțin de 30 de zile, prețul anterior reprezintă cel mai mic preț practicat de comerciant de la data punerii produsului pe piata, înainte de data aplicării reducerii de preț. În plus, dacă reducerea de preț este majorată treptat în perioada ultimelor 30 de zile, prețul anterior este considerat prețul fără reducere înainte de prima aplicare a reducerii de preț.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/document-intra-in-vigoare-noile-reglementari-pentru-afisarea-reducerilor-in-magazine-ce-obligatii-le-revin-tuturor-comerciantilor-20721611

Comentează cu Facebook
Punctul

FREE
VIEW