Personalul Serviciilor Voluntare pentru Situații de Urgență ar putea fi preluat la nivel central 

 

 

 

 

O inițiativă legislativă înregistrată recent propune preluarea la nivel central a personalului angajat cu pregătire paramedicală, din cadrul echipajelor SMURD specializate în acordarea primului-ajutor calificat care sunt finanțate de autoritățile locale din cinci județe, între care și Mureșul.  

Potrivit președintelui Comisiei pentru sănătate şi familie din Camera Deputaților, mureșeanul Florin Buicu (PSD), care este unul dintre semnatarii propunerii legislative, în prezent, echipajele de urgență existente în județele Hunedoara, Arad, Mureș, Maramureș și Sibiu sunt angajate de o autoritate locală sau o asociere de localități, unele dintre acestea întâmpinând însă greutăți în ce privește plata personalului.  

„Vă dau un exemplu din județul Mureș, la finalul anului trecut primarul de la Luduș era foarte interesat dacă în bugetul anului 2019 va reuși să plătească de fapt contravaloarea salariilor personalului paramedical de la nivelul unităților de urgență din Luduș”, a arătat Buicu.  

El a precizat că inițiativa legislativă respectivă a fost semnată de parlamentari de la toate partidele și are șanse mari de a fi adoptată, aceasta fiind singura cale legală de preluare a personalului paramedical de către Departamentul pentru Situații de Urgență și a asigura continuitatea serviciilor oferite.  

Aceste echipaje sunt deservite de profesioniști care ar trebui să aibă același nivel de salarizare cu colegii lor din posturi similare, angajați ai DSU, a spus Buicu, arătând că o astfel de intervenție elimină riscul ca aceste servicii voluntare să fie desființate pur și simplu din lipsa de finanțare de la nivelul comunităților pe care le deservesc.  

„Sper ca în sesiunea următoare parlamentară să apuce să treacă și de Senat și de Camera Deputaților. Sunt câteva principii care au stat la baza inițiativei legislative: unu, aceeași plată pentru aceeași muncă, doi, comunitățile să nu fie dezavantajate și trei, continuitatea serviciilor respective pentru că, repet, aceste echipaje funcționează de câțiva ani, oamenii care deservesc aceste echipaje sunt oameni cu experiență și e păcat să îi pierdem”, a conchis deputatul. 

Potrivit expunerii de motive care însoțește propunerea legislativă, într-un caz, înregistrat la Nădlac, finanțarea insuficientă a determinat deja suspendarea timp de trei luni a activității echipajului de intervenție care acționa pe raza localității. 

 

 

Ela Giurgea  

Comentează cu Facebook
Adaugă la favorite Legătură permanentă.

Comentariile sunt închise.