fbpx

Producătorul de vinuri Villa Vinèa şi-a majorat vânzările cu 23% în 2021

Producătorul de vinuri Villa Vinèa din judeţul Mureş şi-a majorat anul trecut afacerile cu 23% comparativ cu 2020, primul an de pandemie, după ce vânzările din HoReCa au reuşit să crească şi să revină la nivelul de dinaintea crizei sanitare. Relaxarea restricţiilor comparativ cu 2020 (deşi nu total) a făcut ca segmentul HoReCa să creas­că, însă şi retailul (modern şi magazinele de specia­li­tate) a rămas pe un trend ascendent.

„Creşterile de pe aceste două verticale de afaceri ne confirmă că în 2021 consumul s-a îmbunătăţit comparativ cu primul an de pandemie, dar şi că strategia noastră de busi­ness a dat roade. Dacă în HoReCa am reuşit să creş­tem, în ciuda lipsei de predic­ta­­bi­litate a industriei, în ceea ce pri­veşte tu­ris­­mul la cra­mă, aco­lo nu am atins ve­ni­tu­ri­le pre­­pan­demi­ce. Acest lucru este aso­ciat cu scă­derile dra­matice în­re­gistrate de turismul de in­coming“, a decla­rat Mircea Matei, di­rec­­tor ge­neral al Villa Vinèa.

Totuşi, călătorii ro­mâni care au degus­tat vinuri la cramă le-au cumpărat apoi din re­tail (online sau of­fline), acoperind par­ţial acest gol. Astfel, în ceea ce priveşte veni­tu­rile la cramă, ele au re­prezentat doar 60% din nivelul de dinainte de criza sanitară.

Ultimii doi ani au fost o perioadă dificilă pentru industria vinului, sectorul fiind dependent în bună parte de HoReCa, unul dintre domeniile cele mai afectate de pan­demia de COVID-19. Dat fiind că localurile au fost închise sau au funcţionat cu restricţii, acest lucru a înseamnat vânzări mai mici şi de vin.

Totuşi, pentru crama din judeţul Mureş, cifra de afaceri a urcat în 2021 la 3,8 mil. lei, cel mai bun rezultat de până acum. Spre comparaţie, în 2019 şi 2020 businessul fusese la 3,1-3,2 mil. lei. Valoarea vânzărilor către restaurante şi vinoteci s-a dublat anul trecut faţă de 2020, fiind relativ egală cu cea din 2019.

Parţial, rezultatele Villa Vinèa de anul trecut au fost susţinute şi de schimbarea comportamentului de consum. Mircea Matei spune că românii consumă tot mai mult vin în confortul propriilor locuinţei şi optează pentru produse premium. Vânzările din segmentul de top al producătorului din Mureş, ce are în total 20 de vinuri în portofoliu, au urcat cu 81% în 2021 versus 2020.

ZF.ro

Comentează cu Facebook
Punctul

FREE
VIEW