fbpx

Top 10 sfaturi pentru o perioadă festivă fără excese reflectate în kilograme în plus, food waste și buzunare goale

Fă din Sărbătorile de Iarnă un motiv de bucurie astăzi, mâine și după 7 Ianuarie Anul viitor!

În ultimii 3 ani am realizat câteva studii despre comportametul oamenilor în prag de Sărbători și astfel, am conceput un minunat proiect, intitulat sugestiv Booklet Deluxe, prin care mi-am propus să te ajut să te menții de Sărbători.

  1. Cumpărături smart (dacă tot suntem în era smartphone – urilor): după o listă bine stabilită și după ce ai alcătuit meniuri pe zile.

De ce ajuta?

  Nu vei face stoc, pe principiul, poate vei avea nevoie și beneficiezi și de avantaje – economie de energie, timp şi financiară !

2) Modul de preparare:  alege să gătești preparatele pe grill ceramic sau la cuptor sau la abur/fierte/sote.

                    În ce vase să gătești?

    Rocă vulcanică, sau yena sau ceramică sau inox.

!!! evită teflonul, este cancerigen.

3) Inovează! Alege marinade pentru preparatele tale, indiferent dacă este o piesă de carne sau legume dacă ești vegan/vegetarian.

4) Te-ai gândit vreodată că este esențial să cunoști timpul de gătire optim pentru o savuroasă friptură?

5) Creează platouri sănătoase, inspirate

  • Servește salate frumoase
  • Preferă curcubeu de legume proaspete pentru aperitiv
  • Adaugă în meniu, ceva cremos
  • Păstrează vie tradiția – sarmale, piftie, dar reinterpretează-le
  • Cum servesc preparatele?
  •     Îți recomand chibzuință. Cina din Ajun, totuși este tot o cină, recomand să conțină doar aperitive colorate, savuroase, cremoase.
  •     Dimineața de Crăciun, este ideal să îți îndrepți atenția
  • către ceva dulce, cozonac, prăjituri low carb, low fats, panettone, acompaniate de cafea cu/fără lapte, ceai, homemade.
  •    De ce dimineața dulce? Pentru ca vei consuma energia și nu se va transforma în colăcei.
  •   Masa de Crăciun – alege ca piesa de rezistență niște sarmale delicioase, inedite sau o friptură marinată și gătită după referințele din Booklet Deluxe.

7) Mindful eating –  Masa de Sărbători să fie un motiv de a savura fiecare înghițitură, descoperă particularitățile hranei, textura. Optează, cel mult, pentru muzică de sezon în surdină,  renunță la a fi distras de stimuli gen TV, telefon, laptop.

8) Calitate NU cantitate și făcut în casă versus comandat! Sărbătorile pentru mine, înseamnă, o masă decorată elegant, cu puține elemente, platouri și preparate homemade, nu umplute cu vârf si veselă medie.

9) Dacă totuși observi că te strâng hainele, după Crăciun,

este timpul să pui în practică Planul de Rezervă – 3 Days

  • Mic dejun: Budinca de chia/ Smoothie-uri/ Iaurt cu fructe nuci/Ouă
  • Prânz: Supă/Ciorbă de legume/ Supă cremă
  • Cină: Salate/Pește/Legume la grill.

10) Consumă cu moderație:

  • băuturi alcoolice șampanie, vin, wiskey
  • cocktail-uri non-alcoolice, etc. datorită faptului că au un conținut ridicat de calorii. Între diversele băuturi pe care le consumi, bea un pahar de apă plată și fă mișcare – dans, exerciții fizice minim 45 de minute.

Booklet Deluxe Winter Edition Vol III este disponibil aici …., download gratuit.

Sarbatori Binecuvantate cu sanatate!

Carmina Stroia

Comentează cu Facebook