Prestația consilierilor municipali ai UDMR nemulțumește majoritatea membrilor Consiliului Permanent Teritorial UDMR Mureș (CPT), forul decizional al formațiunii la nivel județean.
Va plăti Vass Levente cu funcția de președinte al UDMR Tîrgu Mureș pentru că nu a luat măsuri? Péter Ferenc va supune dezbaterii CPT proiectul de hotărâre care solicită în mod răspicat ca UDMR să treacă în opoziție față de longevivul primar Dorin Florea?
Săptămânalul Punctul a intrat în posesia documentului care propune în CPT o schimbare radicală în ceea ce privește modul de lucru al consilierilor UDMR din Tîrgu Mureș. Propunerea a fost amânată pe vineri.
UDMR Tîrgu Mureș, jucător de rang doi
Odată cu mutarea centrului de putere al UDMR la Cluj, concomitent cu trecerea în umbră a pilonilor Markó Béla, Frunda György, Borbély László și Kelemen Attila, UDMR Mureș, dar mai ales Tîrgu Mureș a ajuns un jucător de rang doi.
Ultimul consilier local și președinte de fracțiune cu care primarul Dorin Florea stătea de vorbă față către față a fost dr. Benedek István. Astăzi, în consiliu sunt niște „băiețași” care au șofat sau au cărat mapele liderilor prezentați mai sus. Oameni care depind de un salariu de la stat, unii semianalfabeți pe care Claudiu Maior îi manevrează cum vrea.
Imaginea e mai puternică decât puterea de decizie?
Vass Levente, medic, fost consilier al ministrului, mânuitor al punctelor DRG (Centrul de Cercetare și Evaluare a Serviciilor de Sănătate), administrator pe milioane de euro la Fundația Studium, un om în fața căruia se stă drepți la Minister pentru că angajații consideră că oricând ar putea ajunge ministru, nu a fost în stare să intre în ei cu buldozerul. De ce? Imaginea e mai puternică decât puterea de decizie? Îl lasă pe domnul viceprimar „meteosensibil” să debiteze orice în numele unei excursii? Îl lasă pe un fotbalist mediocru, care nu poate să se exprime în propria limba să-i sară la beregată? Vineri vom afla, sper.
Nici la județ nu e roz treaba
În altă ordine de idei, într-un ultim interviu, Frunda György a subliniat că pe vremuri UDMR avea cel puțin 30 de directori plini în instituțiile mureșene, iar azi „îi pot număra la o mână”, a mai spus acesta. Adică nici la județ nu e roz treaba. Aeroportul, Autostrada, Barajul Bistrița, repornirea lucrărilor la centura Corunca – Ernei nu se datorează județului. CJ Mureș se comportă mai mult ca un intermediar al ordonării de credite. Nu odată mi-a ajuns la urechi faptul ca Péter Ferenc este condus de „băieții” care fac doar afaceri prin intermediul partidului. Majoritatea, transpartinice. Unde e acel primar din Sovata care trântea pe jos cu ei, nu-l interesa niciun ordin pe linie de partid de genul: „vezi, fă cu ala contract”.
Vom vedea și acest aspect, tot vineri.
Deocamdată, doar Kozma Mónika a luat atitudine! Se pare că se trezesc și alții!
Mai jos redăm proiectul de hotărâre, atât tradus în română cât și textul original în maghiară. Să fie într-un un ceas bun. Așteptam revigorarea partidului și trezirea din lâncezeala acceptării compromisului ieftin.
P.S.
Susrsele noastre au declarat că acet proiect de hotărâre ar fi fost înaintat de primari UDMR din oraşele pe care le conduc în judeţul Mureş.
Proiect de hotărâre:
Document intern dezbătut vineri
Pornind de la problemele întâlnite în ultimii ani în activitatea grupului UDMR din Consiliul Local Tîrgu Mureș, luările de atitudine și deciziile asumate au dus organizația în situații conflictuale. În opinia noastră, această atitudine dăunează atât organizației orășenești, cât și întregii organizații județene.
Printre consilierii influențați și conduși de longevivul primar târgumureșean, adesea putem descoperi și consilieri UDMR.
Pentru maghiarimea târgumureșeană și pentru toți maghiarii din județ are o importanță deosebită ce și cum se întâmplă în Tîrgu Mureș. O decizie proastă, susținută din interes personal, ori ceea ce e și mai rău, o decizie agreată de conducerea urbei (în multe cazuri propunerea susținută de consilierii UDMR) ridică grave semne de întrebare. Constatăm că se adoptă decizii care nu servesc intereselor comunității maghiare din oraș.
Propunem următoarele:
- Grupul orășenesc să treacă în opoziție și să respecte cu strictețe disciplina de grup.
- Proiectele de Hotărâre să fie discutate înainte de ședința de Consiliu Local, nu mai târziu de 3 zile. Decizia de vot să fie comunicată președintelui și membrilor CPT.
- În cazul ședințelor extraordinare, decizia de vot să fie comunicată cu 24 de ore înaintea ședințelor.
- Despre fiecare confruntare să se facă un scurt proces verbal (asta intră în atribuțiunile directorului executiv pe județ), obligatoriu semnat de președintele UDMR Mureș sau de membrul CPT desemnat de acesta, precum și de președintele UDMR Tîrgu Mureș.
Un exemplar obligatoriu, se va depune la organizația județeană, înregistrat și pus la păstrare.
5.Dacă, oricare dintre consilierii UDMR încalcă decizia luată conform aliniatelor de mai sus, organizația județeană își rezervă dreptul de a retrage sprijinul politic de la respectivul consilier.
6.Dacă opinia președintelui UDMR Mureș nu coincide cu cea a președintelui UDMR Tîrgu Mureș, atunci decizia valabilă pentru consilieri îi aparține președintelui județean.
7.Formațiunea să susțină orice hotărâre de proiect care servește dezvoltarea urbei, interesele comunității, indiferent că e inițiativă civilă ori politică.
Határozat Tervezet
Maros Megyei Területi Állandó Tanács
RMDSZ
Az utóbbi években tapasztalt marosvásárhelyi szervezeti problémákból kiindulva, a marosvásárhelyi RMDSZ frakció működése a városi önkormányzatban, különböző állásfoglalásai és döntései nyomán kialakult vitás és értelmezhető ellenzéki szerepkör, meggyőződésem szerint káros hatással van nemcsak a városi szervezetre, hanem a teljes megyei szervezetre is.
A hosszú ideje regnáló marosvásárhelyi polgármester és az általa irányított, befolyásolt tanácsosok között sokszor fellelhettük az RMDSZ képviselőit is.
A marosvásárhelyi és a teljes megyei magyarság számára kiemelten fontos, hogy mi hogyan történik Marosvásárhelyen, egy rossz döntés, egy személyes érdek mentén támogatott határozat vagy ami még rosszabb a város vezetése által aggreált, sok esetben megkérdőjelezhető javaslat támogatása az RMDSZ tanácsosok vagy frakció részéről, azt mutatja, hogy elfogadunk olyan döntéseket amelyek nem a város közösségi érdekét szolgálják.
Javaslataim szerint:
1.A városi frakció vonuljon ellenzékbe és kötelezően tartsák be a frakciófegyelmet.
2.A határozat tervezeteket a gyűlés előtt, nem kevesebb mint 3 nappal egyeztessék le a megyei szervezet elnökével vagy az általa kijelölt TÁT taggal.
3.Rendkívüli ülés eseten pedig a 2-es pontban felsoroltak szerint 24 órával a gyűlés előtt.
4.Minden egyeztetésről készüljön rövid jegyzőkönyv ami a megyei ügyvezető elnök feladata, azt kötelezően alá kell írja a megyei elnök(vagy az általa kijelölt TÁT tag), illetve a városi elnök/frakcióvezető.
Egy aláírt példányt kötelezően a megyei szervezethez, iktatva kell letenni és megőrizni.
5.A városi elnök/frakcióvezető felelőssége és kötelessége a frakciófegyelmet fenntartani. Amennyiben, bárki az RMDSZ tanácsosai közül, megszegi azt a döntést amit a megyei elnök és a városi szervezet közösen meghozott, a megyei szervezet, TÁT döntése értelmében, megvonja a politikai bizalmat a képviselőtől.
6.Ha a városi elnök/frakcióvezető és a megyei elnök véleménye nem egyezik egy adott határozat meghozatalát illetően, úgy minden esetben a megyei elnök döntése érvényes a frakcióra.
7.Minden olyan határozattervezetet támogasson a frakció amely a város fejlődését, a közösség érdekét szolgálja, függetlenül attól, hogy milyen civil vagy politikai kezdeményezés.
Marius Libeg
Articolul din ediţia Print
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.