Campania ”Urgența este pentru urgențe”

Ziele trecute a fost lansată campania de conștientizare a populației despre rolul departamentului pentru soluționarea situațiilor de urgențe, acela de a salva vieți. Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, dr. Raed Arafat a declarat pentru presa centrală, că din 2,7 milioane de cazuri de urgențe anual, doar 1,2 milioane ajung la internare. Asta însemnând că multe persoane cu probleme minore se prezintă la Unitatea de primiri urgențe, pentru că nu se cere bilet de trimitere, se fac analize și tratamente de calitate și pot fi tratate chiar și în weekend sau zile de sărbătoare. Numărul personalului n-a crescut, dar cazurile sunt tot mai multe, ceea ce duce la creșterea perioadei de așteptare și la nemulțumirea pacienților.

Pentru că situația de urgență e diferit înțeleasă de medic și de bolnavi, în cadrul campaniei ”urgența este pentru urgențe” putem învăța și semnificația culorilor de coduri în Unitatea de Primiri Urgențe. Astfel cazurile bolnavilor sunt clasificate de la starea critică până la cea care nu este de urgență. Roșu, galben, verde, albastru și alb sunt culorile după care sunt primiți pacienții la tratament. Codul roșu nu suferă amânare, pacientul are nevoie de resuscitare, proceduri complicate ce pot dura 2-3 ore. Codul galben poate aștepta 15 minute pentru consultație, pentru stabilizare, celelalte coduri abia după aceea ajung la rând.(EM)

(sursa szekelyhon)

Comentează cu Facebook